Polityka prywatności platformy e-learningowej Bezpieczni w sieci.
obowiązuje od 01.04.2022 r.
1. Informacje o platformie bezpieczniwsieci.edu.pl
- Bezpieczni w sieci to otwarta platforma edukacyjna kursów w zakresie bezpieczeństwa w internecie, umieszczona
pod adresem https://bezpieczniwsieci.edu.pl/ (dalej:
„Platforma”).
- Administratorem danych osobowych zbieranych od użytkowników Platformy jest: Naukowa i Akademicka Sieć
Komputerowa - Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie, działający pod adresem 01-045 Warszawa, ul.
Kolska 12, którego akta rejestrowe przechowuje Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000012938, REGON: 010464542, NIP: 521-04-17-157 (dalej: „NASK - PIB”).
- NASK - PIB wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail iod@nask.pl;
- Platforma realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
- poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje;
- poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. "ciasteczka").
2. Informacje w formularzach.
- Platforma przetwarza informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym jego dane osobowe:
- imię i nazwisko;
- adres e-mail;
- typ użytkownika (uczeń/nauczyciel/inny);
- ID użytkownika.
- Platforma może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
- Dane podane w formularzu rejestracyjnym nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej niż za uprzednią zgodą
użytkownika Platformy, wyrażoną w momencie rejestracji.
- Dane podane w formularzu rejestracyjnym są przetwarzane w celach:
- umożliwienia rejestracji na Platformie oraz korzystania z wszystkich jej funkcjonalności;
- obsługi uczestnictwa w kursach e-learningowych;
- obsługi udostępniania kursów;
- otrzymania certyfikatu;
3. Udostępnienie danych.
Dane osobowe użytkowników Platformy podane w formularzu rejestracyjnym mogą być przekazywane:
- organom publicznym i innym podmiotom uprawnionym do otrzymywania danych na podstawie przepisów prawa;
- dostawcom, którzy przetwarzają dane osobowe świadcząc NASK-PIB usługi o charakterze technicznym, obsługując sieć
telekomunikacyjną, systemy teleinformatyczne lub udostępniają NASK-PIB narzędzia teleinformatyczne oraz
podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
- operatorom pocztowym i kurierom w zakresie niezbędnym do realizacji wysyłki materiałów edukacyjnych.
4. Uprawnienia użytkowników Platformy.
- Dane osobowe użytkowników Platformy będą przetwarzane do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
lub wniesienia sprzeciwu względem takiego przetwarzania albo do czasu udziału użytkownika w projekcie Bezpieczni
w sieci.
- Każda z wyrażonych zgód może być odwołana w dowolnym momencie. Odwołanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Odwołania zgody na przetwarzanie
danych osobowych można dokonać zaznaczając odpowiednią opcję w ustawieniach dostępnych po zalogowaniu na konto
użytkownika.
- Każdemu użytkownikowi Platformy przysługuje prawo żądania: dostępu do treści swoich danych oraz ich
sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia
sprzeciwu względem przetwarzania danych.
- Każdemu użytkownikowi Platformy przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Informacja o plikach cookies.
- Portal korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Platformy i przeznaczone są do korzystania ze stron
internetowych Platformy. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas
przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika Platformy pliki cookies oraz uzyskującym do nich
dostęp jest NASK-PIB.
- Pliki cookies wykorzystywane są m. in. w celach tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki
sposób użytkownicy Platformy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i
zawartości.
- Na stronie używane są dwa rodzaje plików "cookies" – "sesyjne" oraz "stałe".
„Sesyjne” są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do momentu wylogowania się ze
strony lub wyłączenia programu przeglądania stron internetowych. "Stałe" pliki są przechowywane na
urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików "cookies" bądź do momentu ich
ręcznego usunięcia przez użytkownika.
- Na naszej stronie internetowej znajdują się pliki cookies tworzone przez firmy trzecie, z usług których
korzystamy :
- Google Inc.
W naszych serwisach wykorzystujemy narzędzie Google Analytics do analizy ruchu na
stronie internetowej oraz aktywności dotyczących jej przeglądania. Wykorzystujemy je w szczególności do
celów statystycznych, aby sprawdzić jak często odwiedzane są poszczególne serwisy. Dane te
wykorzystujemy również do optymalizacji i rozwoju serwisów.
Więcej informacji na temat narzędzia
Google Analytics znajdziesz na stronie: https://policies.google.com/technologies/cookies
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza
przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy Platformy mogą dokonać zmiany
ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także
automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja
przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach
internetowych Platformy.
6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie
obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika
może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
7. Zmiany w Polityce Prywatności.
Polityka Prywatności nie ogranicza żadnych uprawnień przysługujących na podstawie przepisów prawa. Zobowiązujemy się
do regularnego przeglądu niniejszej Polityki Prywatności i jej zmiany w sytuacji, gdy okaże się to niezbędne lub
pożądane, w szczególności z uwagi na nowe przepisy prawa, nowe wytyczne organów odpowiedzialnych za nadzór nad
procesami ochrony danych osobowych, najlepsze praktyki stosowane w obszarze ochrony danych osobowych. Zmiany w
niniejszej Polityce wprowadzane będą poprzez zamieszczenie przez NASK-PIB jej aktualnej treści, dostępnej na
Platformie pod adresem https://bezpieczniwsieci.edu.pl/.
Pobierz